Jag kunde inte

föreställa mig att det skulle göra så ont att förlora sin mamma. En del säger så slarvigt att "ja men hon var ju så gammal". Men just därför är det ännu svårare eftersom vi levt många år med en nära relation. Min far förlorade vi när jag var en liten tonårsflicka och chocken släppte inte förrän efter många år. Känslan av att mamma som sen blev två föräldrar, har lämnat mig känns riktigt riktigt ont. Det är först nu när det har gått några månader som jag känner en stark och oförståelig smärta efter henne. Som en ofattbar attack kan verkligheten slå till när jag minst anar det och känslan av saknad överväldigar mig. Jag vet att man inte kan leva i evighet men förnuft och känsla går inte hand i hand. Jag saknar min mamma. Jättemycket.

Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Jo.. Det är många som resonerar på det sättet, hon/han var ju så gammal. Och just därför kan det kännas extra tungt om man haft en tät och fin relation. Min far gick bort -99 och jag saknar honom fortfarande varje dag. Vi var dessutom ganska lika till sätt och tanke. En underbar maänniska med så mycket klokhet humor och livsvisdom. Och precis som du så bra skriver själv så går inte förnuft och känsla ihop, det är två vitt skilda ting..
Önskar dig en fridfull och själavarm fortsättning på påsken kram.

2008-03-22 @ 09:25:57
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Solskuggan
Även om livet vill att man ska klippa av "navelsträngen" så är det oerhört smärtsamt att förlora en förälder även om man är vuxen. Jag känner igen ditt sätt att tänka då jag också tänker på min far varje kväll innan jag somnar. Att förlora den man mest behövde är inte lätt.
Kram och en god fortsättning på påsken till dig.

2008-03-23 @ 21:56:06
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Till alla som kommenterat vill jag tacka för omtanken. Än en gång tack.

2008-03-23 @ 21:57:00
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0